6 tény a diétáról

6 tény amit a diétáról másképp gondoltál

6 tény amit lehet máshogy gondoltunk a DIÉTA-ról: 

(diéta protein4u.hu módra II.)

 

1,  Hányszor „kell” enni egy nap ha diétázunk?

Ha 5 x étkezünk naponta akkor gyorsul az anyagcserénk, mivel mindig áll rendelkezésre energia, és nem kell raktározni.

Tévedés!

 

Helyes elgondolás, ha a diétánk során az elfogyasztható kalória mennyisége

egy napra 2000 kcal akkor TELJESEN MINDEGY, hogy

2 x 1000 kcal energiamennyiséget vagy 5 x 400 kcal energia mennyiséget juttatunk szervezetünkbe.

 

Tanulmány szerint (Kanadai kutatók) diéta során a vizsgált embereknél súlyvesztés szempontjából

NEM volt lényeges különbség, ha az étkezéseket 3 vagy 6 ( 3 fő étkezés és 3 közbenső étkezés)

részre bontották és így jutott a szükséges kalória mennyiség a testükbe.

 

Egy valamiben azonban kimutatható volt az eltérés : akik 3 x étkeztek a nap folyamán sokkal kiegyensúlyozottabbak voltak.

 

Mindenki úgy étkezzen, ahogy a legkényelmesebb! De tartsa be a napi össz kalória bevitel mennyiségét.

 

 

2, Szénhidrátok- Szénhidrát: HÍZLAL! Mi a szénhidrát?jó szénhidrátok

Cukor és fehérkenyér, nagy általánosságban a diéta során ezek jutnak az eszünkbe, ami szénhidrát és hizlal. 

Szénhidrátra szervezetünknek szüksége van!

Amennyiben teljesen elhagyjuk a szénhidrátokat akkor a zsírégetésért felelős hormonok működését oly módon befolyásoljuk, hogy CSÖKKEN a fogyás!

 

Sportolásnál szervezetünknek nagyobb mennyiségű „jó szénhidrátra” szüksége van a mint pihenőnapokon.

Jó szénhidrátok, azaz az összetett szénhidrátok: keményítő tartalmú élelmi, növényi rostok (gabona például teljes kiőrlésű, barna vagy durum lisztből készült kenyér, puffasztott rizs, zabpehely, szárazhüvelyesek bár ezek emésztésénél gáz képződik) és zöldség, gyümölcs és méz.

 

 

3, Tablettával fogyni? fogyasztó - zsírégető tabletta - fogyás

Érdekesség:  D-vitamin!

 

Kanadai kutatók szerint, összefüggés van a D-vitamin szintünk és fogyásunk között.

Akinek magasabb a D-vitamin szintjük, azoknak a szervezetükben alacsonyabb a testzsírszázalékuk, mivel a D-vitamin segít szervezetünknek a leptin hormon felszabadításáért ami teltség érzetet kelt.

Továbbá a D-vitamin hatására kevesebb zsírt raktároz el szervezetünk  SŐT csökken a stressz hormon (kortizol) szintje is, amitől nyugodtabban alszunk éjszaka, pihenten ébredünk reggel.

Javaslat a napi 2-3000 NE (Nemzetközi Egység) D-vitamin bevitele naponta szervezetünkbe.

 

Tablettával fofyásban segíthetnek a stimuláns mentes zsírégető - testsúlykontroll tabletták, melyek hoszabb távon és nagyobb (több mint 10kg feletti súlyfelesleg esetén is ) alkalmazható.

Vannak magas élelmi rostot tartalmazó tabletták, melyek bevétel után a folyadék hatására megdúzzadnak és teltség érzetet keltenek. 

 

 

4, Edzés előtt együnk? Mennyivel előtte? együnk edzés előtt?

Szervezetünk emésztése összetett, bonyolult „lassú” folyamat.

Kutatások szerint a szervezetünk a bevitt proteinből óránként 1-10g-ot tud feldolgozni.

Egyes embereknél előfordulhat, hogy egy „adag” 20g protein feldolgozása, emésztése akár 20 óráig is eltarthat.

Amennyiben nem közvetlenül edzés előtt eszünk, és több óra is eltelik az elfogyasztott ennivaló és edzés között, akkor is lesz elég energiánk az edzésre.

De ha fontosnak tartja az edzés előtti evést, Jó étvágyat hozzá!

 

Egyen nyugodtan, ha úgy érzi jól magát!

 

 

A folyadék pótlása viszont rendkívül fontos, mindig figyeljen a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelre.

 

 

5, Diéta BIO élelmiszerekkel. 

A BIO termelés során nem használnak fel műtrágyát és más szintetikus azaz mesterségesen előállított toxikus, más néven mérgező anyagokat.

Tehát a BIO élelmiszerek nem csökkentett energiatartalmúak, nem fogyasztanak és nem is csodaszerek, "csak" egésszégesek és rendkívűl ízletesek.

Természetesen ha odafigyelünk és fontosnak tartjuk, hogy mit eszünk és,

 a mérgező növény védőszer maradványok elrettentenek akkor fogyasszunk BIO élelmiszereket,

 DE a bennük található energia tartalom az ugyanannyi mint a nem BIO élelmiszerekben.

 

 

6,  Fehérje diéta vese károsodást okozhat?

 

Nincs ilyen tanulmány ami egyértelműen bizonyítaná.

Inkább a Journal of Strength and Conditioning Research által közzétett cikk azt a nézetet támasztja alá,

hogy naponta akár 400 gramm fehérje bevitele sem járt semmilyen negatív hatással az egészséges szervezetre.

Ez a 400g fehérje bevitel naponta azt jelenti, hogy elfogyasztasz több mint egy kiló csirkemellet, 4-5 tojás és 2-3 fehérje shake.

 

DE, a vesekárosodás a túlzott foszfátbevitellel magyarázható ami az előre feldolgozott élelmiszerek, félkész, -kész és "gyors" ételekben találhatóak. Egyebek melett a üdítőkben, sőt még az egészségesnek hitt "light" üdítők - és élelmiszerekben is jelen van.

Az állíti fehérjékben mint pl. a húsokban, sajtokban, magasabb a foszfát tartalom, a fehérje gyorsan emészhető (gyorsabban szívódik fel), a felszívódó foszfát mennyiség max. 40-60%

A növényi fehérjékben mint pl. a hüvelyesek (ilyen pl. a borsó) és a magvakban, nehezen emészhetőek, ezért kevesebb mennyiségű foszfát szívódik fel.

A félkész, -kész és "gyors" ételekben, található foszfátsók nem igényelnek emésztést, ezért azonnal - teljes mértékben felszívódnak.

 

Ha jól válogatod össze a fehérje diétád során elfogyasztott fehérje típusokat, és nem volt előzőleg vese vagy epe problémád akkor nem lehet gond.

Azonban ha már a fehérje diéta előtt is voltak már kiválasztási (vese, epe) problémáid akkor ezek fokozódhatnak.

Bármilyen eltérést, elváltozást tapasztalsz, mást új módszert- diétát próbálsz ki mindenféleképp keresd fel orvosodat és egyeztess elképzelésedről!

 

 

 

Teljesen egészséges a szervezetre nem fejt ki ártalmas hatást a fehérje diéta sőt,

minél több fehérjét fogyasztasz annál több energiát használ fel szervezeted! Az ajánlott keret max. 2-3g/testtömeg kilógramm fehérje bevitel.

DE a fehérje is energiaforrás tartalmaz kalóriát(kcal) ezt ne feledd!  Az összes napi bevitelbe számold bele!

 

Fogyáshoz ajánlott fehérjék