Diéta Protein4u módra

Nézzük a diétát protein 4u módra: 

 

Mostantól legyen a mottónk: étkezzünk úgy ahogy jól esik!  - egy - két apróság betartásával.

 

Diéta: fogyás, karcsú alak, lapos has. Ezekre a külső jegyekre jelent megoldást sokak szemében a diéta, és igen ha lehet akkor gyorsan ( 10-20 nap alatt) akarunk lefogyni.

Diéta: Önsanyargatás, fogyókúra és csak bizonyos ételeket ehetünk, bizonyos időszakokban. Állandó idegesség és kimerültség.

Gondolom ezek is eszünkbe juthatnak ha meghalljuk, hogy diéta.

 

Egyesek, biztos hallottak hogy van, fehérje diéta, harcosok étrendje (Warrior Diet), paleo diéta, atkins diéta és sok egyéb diéta módszer.

 

A diéta jelentése étrend.ételpiramis - diéta

 

Étrendünk határozza meg „valójában” hogyan nézünk ki, hogyan érezzük magunkat,

mert mint tudjuk általánosságban 70%-ban étkezésünk és 30%-ban a mozgásunk

határozza meg alakunkat (most az orvosi esetekről ne beszéljünk).

 

 

Diétáról sokat halottunk, sokan diétáznak, és sok féle „módszer” irányzat képviseli magát, de mindig van egy ÚJ, egy jobb és divatos irányzat!

 

 

Ha belegondolunk, tulajdonképpen testünk energiát használ fel működése során.

Hő termelés, mozgás, gondolkodás, légzés csak példaként említett pár tevékenység, melyekhez mind energiára van szükség.

Az energiát a bevitt tápanyagokból (ételekből) állítja elő szervezetünk – tehát a testünk működéséhez enni kell! diéta - a szívnek jó és kevésbé jó ételek.

 

DE nem mindegy mennyit. A fel nem használt táplálék: „sütemény, nassolni való és együnk még  mert olyan finom” ennivalókból szépen lassan, vagy gyorsan DE biztosan kialakul a tartalék a testünk számára: vagyis a ZSÍR!

 

Diéta során „energia mérlegünk” legyen egyensúlyban és akkor tartjuk súlyunkat.

 

Ha fogyni szeretnénk a diéta során, (több energiát kell felhasználnunk, mint amennyit finomabbnál - finomabb ennivalóval beviszünk szervezetünkbe).

Nagyon leegyszerűsítve a dolgot, a diéta alatt kevesebbet kell enni (kevesebb energiát kell bejuttatni szervezetünkbe - más összetételű ennivalót fogyasztunk), mint eddig megszoktuk.

 

Erre két lehetőségünk is van:

- ugyanolyan összetételű (pl.kenyér, felvágott, sült hús, sütemény-torta,  stb) ennivalóból kevesebbet eszünk vagy

- más összetételű/energiatartalmú  élelmiszereket (is) fogyasztunk mint eddig, diétánk során.

 

Ha izomtömeget szeretnénk növelni akkor több energiára és több izomzatépítő tápanyagra van szükségünk azaz "diéta" alatt több fehérjét kell ennünk!

 

Mit együnk? Milyen diétát kövessünk? Különböző oldalak, fórumok rengeteget írtak már a diétáról, és kaptunk is tanácsot, hogy ez a „tuti diéta receptet”.

 

Egy fontos: elfogyasztott ételünk, táplálék-kiegészítőnk minőségére nagyon figyeljünk oda!

 

Az étkezések/diéta amit eddig máshogyan gondoltuk: diéta napi ennivaló

 

- Reggeli. Diéta során az étkezéseket rangsorolni, fontosság alapján felesleges.

Ha Te szeretsz reggelizni egy JÓ KIADÓSAT, akkor tedd!

DE az egész nap elfogyasztott kalória mennyiségedet ez alapján kell beosztanod.

A kiadós reggeli ha elviszi a napi összes kalóriamennyiség felét akkor

a nap folyamán a többi étkezést a maradékból kell fedezni.

Ellenben ha NEM szoktál reggelizni, akkor a megmaradt kalóriamennyiséget

a többi étkezésnél kell a nap folyamán felhasználnod.

 

- Vacsora. Sokat vitatott téma, főleg a diéta során.

Estére nem szabad sokat enni .Vacsorázz mint egy koldus! Biztos hallottad már.

DE este a rohanás, munka után leülni egy JÓT enni és beszélgetni, együtt lenni családdal vagy barátokkal nagyszerű dolog.

Megint szeretném hangsúlyozni diéta során a napi elfogyasztható összes kalória mennyiséget.

Ha úgy étkeztünk, hogy megmaradt plusz „kalória-kaja mennyiség”

akkor a diéta alatt is nyugodtan elfogyaszthatjuk az esti étkezésnél.

 

Mostanság példaként említve a harcosok étrendje (warrior diet),  gladiátor diéta és

még mondhatnék pár „új” módszert az esti kiadós étkezést „lakomát” helyezi előtérbe.

 

Visszatérve az alap megállapításra: diéta alatt nem az a lényeges, hogy mikor eszünk,

hanem hogy mennyit eszünk összesen a nap folyamán.

 

Következő érdekesség: 6 tény amit máshogy gondoltál a diétáról

A sikers fogyáshoz ajánljuk: