Fogyás - zsírégetés

fogyás - zsírégetés - étkezés

Zsírégetés, fogyás 

70% étkezésünk és 30% testmozgás edzés, határozza meg testünk zsír-izom arányát, kinézetét.

A hagyományos edzőtermi gépeken történő edzést átveszi lassan a sajáttestsúllyal végezhető edzésforma amiket akár otthoni edzéssel is elvégezhetünk amikor időnk engedi, megfelelő intenzitás mellett 5 – 30 perc időtartam erejéig.

Fogyni, zsírtégetni szeretnénk.

A jó időben lengébb ruhák már nem annyira takarják el a felesleges zsírpárnáinkat mint a táli vastag ruha.

 

 

Gyorsan szétnézhetünk az interneten és kinézünk egy aktuális, trendi „sztár” diétát. Elolvassuk, megpróbáljuk betartani és könnyen előfordul, hogy amikor a mérleg megmutatja a kívánt súlyt, elértük az „ideális” alakot

-      egy, döbbenten látjuk, hogy a bőrünk megereszkedett, „lóg”-rajtunk

-      kettő, rövid időn belül a leadott súly visszajön. Jo-jo effektus.

 

Miért is van ez? Mit csináltunk rosszul? Mit tegyünk, hogy legközelebb ez ne így alakuljon?

 

 

Az evolúció, során az ember „is” ragaszkodik a zsírpárnáihoz.
Ha nincs élelem, betegek vagyunk akkor a szervezetünk, testünk létfenntartásához szükséges energiáját az utolsó tartalékából, a zsírpárnákból fedezi.
Ha koplalunk, és úgy érezzük, hogy éhezünk, de még természetesen eszünk akkor a szervezetünk még nem nyúl a zsírpárnákhoz, nincs vészhelyzet. Ilyen „koplalás” során a fogyás esetleg az izomvesztésből adódik.
Tudjuk, hogy az izom is energiaforrás a szervezetünk számára, ha nem megfelelően étkezünk elsőnek a szervezet az izmot fogja bontani számára szükséges energianyerés során    .

 

Akkor hogyan égessük a zsírt? Étkezési szokásaink változtatásával.

A napi elfogyasztott kalória mennyiségnek kevesebbnek kell lennie mint a szervezet által felhasznált kalóriamennyiség, úgynevezett kalória deficitnek kell kialakulni.
Nem koplalunk, nem éhezünk, csak kevesebbet eszünk, másfajta hasznosulású élelmet juttatunk szervezetünkbe, olyat amire szüksége van, felesleges kalória nélkül. Fehérjét, rostokat,és összetett szénhidrátokat amik lassan szívódnak fel, hosszan eltelítik szervezetünket és nem okoznak inzulin csúcsokat, ugrásszerű vércukorszint emelkedést amik után ismét éhesek leszünk, és már megint eszünk valamit.

Szervezetünk megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyaghoz és táplálék-kiegészítőhöz jut, nincs szüksége raktározásra és mivel több energiát használunk fel mert mozgunk, edzünk ezért szervezetünk elkezdi használni a zsírtartalékot, mint energia forrást. Bőrünkből nem fogyunk ki, nem fog lógni mert a bűvös edzés otthon, útközben vagy munkahelyen akár ebéd időben 4-5 percben módszert használjuk és dolgoztatjuk izomzatunkat. Csak úgy tudjuk fogyás során izomtömegünket megőrizni, sőt növelni ha folyamatosan kényszerítjük munkavégzésre.

A zsírégetés, fogyás otthoni edzés alkalmával elsősorban a szénhidrát bevitelünket csökkentsük. Miért is?

A szervezetünk az energiát
- először a szénhidrátból
- utána az izombontásából keletkező szénhidrátból
-  ééééés csak legutóljára a zsírpárnából fedezi.

 

Csökkentjük a cukor, sütemény, cukros üdítőitalok, édes gyümölcsök fogyasztását. A már csökkent szénhidrát mennyiségen belül áttérünk az összetett szénhidrátok mennyiségének növelésére.

Az izombontás megelőzését, izomtömegünk megőrzését sőt az izomnövekedést a megfelelő munkavégzéssel, edzéssel és természetesen az izomépítéshez szükséges táplálékok bevitelével érjük el, ezek többek között a fehérjék. Fogyókúra során együnk fehérjét, hogy izomtömegünket megőrizzük.

 

De én nem akarok testépítő lenni!

 

Rendben van, de tudnod kell, hogy ahhoz, hogy „jól” nézzél ki a testednek szüksége van izomra.
Ne az óriási comb, szekrény széles hát és ágyúgolyó formájú vállakra gondolj.
Ha görbén tartja magát valaki az szép? Remélem tudod, hogy ki tudd magad húzni, hátizomra van szükséged. Ha időnként fáj a hátad, gerincedet a hasizom elölről tartja, támasztja, és a járásért a fenékizom a felelős. Nem beszéltünk még a kar és a lábizom fontosságáról. Meggyőztelek, hogy fehérjére és izomzatra szükséged van?

 

 

Számos fehérje kapható, könnyen beszerezhető laktózmentes és gluténmentes fehérje is itt nálunk a webshopban is.

 

 

Sőt étkezést hellyettesítő ( vacsora helyett fogyasztható ) fehérje összetétel is van ( Ultra Loss és Meal Replacement ).

 

 

Nem mellékesen minél nagyobb az izomtömeged, annál több kalóriát éget el a szervezeted az izomtömeg megtartásáért, kvázi többet ehetsz ha izmos vagy és mégsem nőnek a zsírpárnáid.

A fehérje források, húsok, halak, tejtermékek, fehérje táplálék-kiegészítők melyekből  desszertet (pudingot, süteményt, fagyit) készíthetsz.

 

A testünk az alacsony szénhidrát, és normál fehérje bevitel mellett
„rákényszerül” a tartalék zsírpárnák felhasználására és elérted igazi célodat a zsírégetést!

 

A karnitin segít a zsírpárnák  apasztasában vagyis a zsír energiává alakításában.

A karnitint a szervezet előállítja aminosavakból. Az L-karnitint szervezetünk lizin és metionin aminosavakra és vas, niacin (B3), B6 és C-vitaminokból állítja elő. Azonban ha valamelyik összetevő nincs megfelelő mennyiségben szervezetünkben akkor nem tud elegendő menniségű L-karnitint előállítani.

Az L-karnitin a szívizomzat számára is rendkívül fontos.

A karnitin a zsírsav szállítórendszer alapja, a zsírok energiává történő alakítása rajta keresztül történik, fokozza az állóképességet, késlelteti a fáradság érzet kialakulását. Javítja az izmok oxigén ellátottságát, a tejsav felhalmozódást (izomláz, fáradság) késlelteti akadályozza. Csökkenti az izomszövetek károsodását.

Nem utolsó sorban mivel részt vesz a zsírlebontásában, energiává alakításában a vérben található zsírmennyiség is csökken!

Sok országban alkalmazzák a karnitint szívproblémák kezelésére is. 

Fokozottabb terhelést képesek elviselni, csökken a vérnyomásuk. Vizsgálatok szerint a nagy dózisban alkalmazott L-karnitin csökkenti a triglicerid és a szérumkoleszterin szintet, ezáltal a szívinfarktus kockázata csökkenthető.

A króm az inzulincsúcsokat a vércukorszint ingadozását „símitja” ki, csökken az éhségérzet, falási roham és a feszült, ingerült idegállapot.

 

A karnitin a sokrétű hasznossága ellenére nem csodaszer, a megfelelő táplálkozás és mozgás elengedhetetlen az egészséges élethez.

Zsírégetők

Fogyáshoz ajánlott fehérjék