Sikeres fogyás titka, az étrend és a sport

sikeres fogyás titka

 

Sikeres fogyás titka: Mennyit - mikor - mit egyél. Mutatjuk. Az étkezés és a sport összehangolása.  

 

Akármennyit szenvedhetünk az edzőterembe a tökéletes alak eléréséért, ha közben nem figyelünk a táplálkozásra.

Lesz eredménye a rengeteg mozgásnak, de nagyon hosszú idő alatt.

 

 Aki a fogyás mellett dönt,  és a jövő nyáron bomba formában szeretne a bikinijében sétálni, tudnia kell, hogy a kívántalak elérése 70 %-ban a táplálkozástól függ és „csak” 30 %-ban függ a mozgástól.

 

Fogyás egyik titka: Fontos,hogy ha lehet napi 5 kicsi étkezést iktassunk be napi rutinunkba. 

 

Szénhidrát bevitelünket próbáljuk délelőtt elosztani.

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ezért nem szabad kihagyni.

Reggelire együnk zabpelyhet, vízbe vagy tejben megfőzve nagyon finom és tápláló, kellőképp laktat így nem fogunk a következő étkezésen hirtelen sokat enni.olaj magvak

Zabkásánkat rengeteg féleképpen ízesíthetjük, aminek csak képzeletünk szab határt.

 

Ezt követően a tízóraira lehet enni egy adag friss gyümölcsöt, pár szem olajos magvat, vagy natúr joghurtot.sikeres-fogyás- olajos magvak

 

Ebédre készítsünk magunknak halat vagy szárnyas húst hozzá főzzünk rizset illetve pároljunk valamilyen zöldséget.

Ebédünket követően próbáljuk meg kerülni a szénhidrátot tartalmazó ételeket.

 

Uzsonnára együnk egy könnyű salátát, vagy igyunk meg egy fehérje turmixot. 

A fehérje turmixokat edzés után fogyasztjuk általában,hogy izmaink fejlődni tudjanak, de egy étkezést is kiválthatnak. 

Általában az emberek többsége munka, iskola után, nap végén szoktak edzeni menni célszerű a vacsorát úgy összeállítani,hogy fehérjét tartalmazzon. 

 

Vacsorára készíthetünk magunknak rántottát, illetve süthetünk csirke- pulykahúst, hozzá pedig csinálhatunk salátát és párolhatunk zöldséget.

 

Fogyás - Fontos,hogy ne együk tele magunkat , mivel az étkezések között nem telik el olyan sok idő, hogy okunk legyen addig enni amíg jól nem lakunk.

 

 

Pár étel csoportot szeretnék bemutatni, amiket ha  a fogyás és  izmosodás a célunk,  fogyasztanunk kell:

Szénhidrátok:

A legjobb ha szénhidrátból napi 5-6 grammot fogyasztunk testsúly kilogrammonként. Nem szabad elhanyagolni a szénhidrátot, mert ha nem eszünk kellő mennyiséget nem fogunk megfelelően fejlődni.  Próbáljunk meg lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasztani, amelyeket a zab, a zöldségek és a teljes kiőrlésű termékek tartalmaznak.sajt

 

Tejtermékek:sikeres fogyás titka - sajt

Ha nem vagyunk érzékenyek a tejtermékekre, építsük be az étrendünkbe, mert tökéletes kalcium forrás a szervezetünk számára. Azonban ne együnk túl sokat belőlük, mivel a sajtok magas nátrium- és zsírtartalmúak.  Tejből próbáljuk meg az alacsony zsírtartalmút fogyasztani. Illetve a túró remek fehérje forrás, ehetjük vacsorára is, mivel lassan szívódik fel a szervezetünkbe és sokáig laktat.  Ha magába nem ízlik az ízé, tegyünk bele pár szem friss bogyós gyümölcsöt, vagy aszalt gyümölcsöt.

 

Zöldségek, gyümölcsök:

A zöldségek és gyümölcsök remek vitamin források, és magas a rost tartalmuk.  A gyümölcsök sok gyümölcscukrot tartalmaznak, ezért ha sokat fogyasztunk belőlük elhízunk tőlük. Próbáljunk meg mindig az évszaknak megfelelő gyümölcsöket enni.  Együnk sok  zöldséget mivel a zöldség fogyasztás hozzá járul a zsírszegény fizikumhoz. A zöldségek azok a tápanyagok amikből a legtöbbet kell fogyasztanunk naponta.

 

Rizs:

A rizs nagy mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat(magnéziumot, a vasat és a cinket), illetve a B-vitamint. Fogyaszthatunk fehér, illetve barna rizset. A kettő között a tápanyag tartalmuk a különbég. A fehér rizs kevesebb tápanyagot tartalmaz, mivel több feldolgozási folyamaton esik keresztül, ezalatt a feldolgozás alatt a B-vitamin 80%-át, a vastartalom 75%-át veszti el. A rizs fogyasztása ajánlott, mivel gazdag esszenciális aminosavakban, amit az emberi szervezet egyedül nem képes előállítani. A rizs előnye ,hogy csökkenti a túlzott gyomorsav termelést, és a glutén érzékenyek is bátran fogyaszthatják.fehérje édesség

 

 

Fehérjék:sikeres fogyás titka - fehérje

A fehérje fogyasztása nélkülözhetetlen ha izmosodni szeretnénk. Legfőbb fehérje forrásunk a húsok illetve a fehérje porok.  A fehérjedús ételek termogenikus hatásúak, mivel a fehérje megemésztéséhez nagyobb energiára van szükség, mint a zsírok, szénhidrátok esetében. A magas fehérje tartalmú ételek fogyasztása fokozzák az anyagcserét.

 

Fehérje források például: tojás, sajt, tej, csirke, tengeri halak, pulyka, szója, fehérje turmixok

 

Fogyás - A fehérje turmixok remek fehérje források, melyek nem tartalmaznak felesleges tápanyagot , és gyorsan szívódnak fel. 

 

Fogyáshoz ajánlott fehérjék